![]() |
|
|
||||
|
||||
|
Ik zou je dan echt niet te veel zorgen maken hoor. Bij een baby van enkele maanden oud, proberen ze naar mijn ervaring geen schema op te dringen. Tis pas als ze ouder zijn en er zelf meer behoefte aan hebben aan die structuur.
Naartoe sprinten zullen ze niet doen, maar ze gaan die echt niet laten wenen een uur aan een stuk hoor. Als kindjes echt veel wenen, verwittigen ze de ouders ook. bij ons stond dat ook altijd in't boekje. Bij ons in de crèche was er zelfs een kindje die thuis niet de nodige zorgen kreeg. echt hartverscheurend was dat: was 7 maanden oud en zag eruit als een kindje van 3-4 maanden. At bijna niets op een dag, huilde echt van de pijn, enz...Ouders meerdere malen ingelicht door de crèche, nr kinderarts gebeld in de crèche enzo. Ze zaten er echt een hele dag mee op schoot om hem te troosten, tot ze op een gegeven moment hebben gezegd dat hij niet meer kon komen omdat ze bang hadden dat er hem iets zou overkomen doordat hij zo weinig at en de ouders niet naar het ziekenhuis wouden met hem. Ik heb die verzorgsters gezien toen ze hem vasthadden en die hadden er echt zo mee te doen e...de kindjes zijn daar echt geen nummer. Je bent een goeie mama en het is normaal dat je je wat zorgen maakt - uiteindelijk moet je je dierbaarste "bezit" bij wildvreemden achterlaten. Maar dat komt allemaal goed! |
|
|
||||
|
||||
|
ik had daar bij onze kobe ook zo'n schrik van hé.
die sliep op zijn buik en viel moeilijk in slaap... alleen spelen was ook niet echt iets voor hem. hij was nu wel al zeven maand als hij naar de kribbe ging maar eigenlijk op een paar dagen ging die daar mee met de rest alsof het niks was. ze hebben daar afleiding hé en kijken ook veel naar de andere kindjes. thuis moest om stipt elf uur zijn patatjes daar staan of ik had een krijsende baby in huis en daar mocht het gerust twaalf uur zijn en die gaf geen kik. ook het slapen: ze hebben hem daar de eerste week apart gelegd (hij heeft op de kamer van de onthaalmoeder geslapen ) tot hij het gewone ritme mee had en daarna is hij mee met de rest gaan slapen en dat ging vlot.hij heeft de eerste dagen veel gehuild daar maar na een paar dagen ging het echt beter. zal voor ruben ook wel meevallen hoor! allé ja, dat hoop ik natuurlijk! |
|
|
||||
|
||||
|
ah ja, dat buikslapen was daar dus geen enkel probleem
![]() als er iemand binnenkomt van k&g is er 1 van de om's die naar boven de buikslapers uit hun bed gaat halen ![]() t mag eigenlijk niet hé, maar ja, als je kindje nu zo slaapt en niet anders... |
|
|
|||
|
|||
|
ik vrees er idd ook voor: moeilijk inslapen ( moet vaak hem op de arm houden, alhoewel het vandaag toch alweer eens gelukt is zo ), alleen spelen is niets voor hem, hij wil liefst rondgedragen worden, maar ja in de creche kan dit natuurlijk niet.
Ik denk dat hij veel zal wenen en dat hij het moeilijk zal hebben, maar ik verwacht dat hij het na een paar dagen wel zal wennen en dat het beter zal gaan en dat hij misschien er ook thuis beter door is. nu ja dat is wat ik hoop. Maar door wat snoezel zegt heb ik wel goede moed! |
|
|
||||
|
||||
|
't Zal wel allemaal goedkomen zeker? 't Zal wel moeten hé
![]() Hoe zeer ik er ook tegenop zie om Ruben naar de crèche te doen, kga wel blij zijn om terug te kunnen gaan werken. Denk dat je dan nog intenser gaat genieten van de momenten dat je je kleintje bij je hebt! En het lijkt hier of Ruben stilaan leert om meer alleen te spelen. Dus hopelijk zijn we op dat vlak op de goeie weg. |
|
|
||||
|
||||
|
koke: onze kobe was daar ook geen held in hoor.
en toen die een jaar was speelde die echt heel veel en mooi alleen. nu weer wat minder, lang leve de peuterpubertijd
|
|
|
||||
|
||||
|
@snoezel: vind jij de peuterpuberteit ook zo'n gezellige bedoeling?
![]() Die kuren zijn toch wel wat vermoeiend he...? |
|
|
||||
|
||||
|
We zijn vandaag eens met Ruben naar de creche geweest. Maandag 30/8 gaat hij een half dagjes "testen" en vanaf 1/9 gaat hij maandag, woensdag en donderdag een volledige dag.
Hij mag daar eventueel op zijn zij slapen, maar liever niet, zeiden ze. Knuffel mag om in slaap te vallen en dan nemen ze hem weg. Het mag niet van K&G en als ze controle krijgen, krijgen ze dus onder hun voeten. Ben benieuwd...kijk ernaar uit om terug te gaan werken, maar niet om mijn ventje een hele dag weg te doen. En ik heb ergens wel spijt dat we niet voor een om hebben gekozen! |
|
|
|||
|
|||
|
Ik ben vandaag ook even naar de creche geweest. Donderdag namiddag gaat hij ook even "testen". En vanaf maandag gaat hij 2 volle dagen per week. En vanaf september dan 3 à 4 volle dagen per week.
Hij mag met een tutje en knuffeldoekje slapen en ook de kleine baby's gaan in de slaapzaal. En de kleintjes moeten hun dus niet aan het ritme van de ouderen houden en gaan dus op hun eigen schema slapen. Ikke blij :-) Voor de rest ben ik helemaal gerustgesteld met hoe alles daar verloopt, ook een hele lieve madam. Alleen de groentepap wordt misschien een probleem, dat wordt daar geleverd, iedere dag iets anders en met aardappel. En Jarne verdraagt (nog) geen aardappel en nieuwe groentjes moeten 3 dagen na elkaar gegeven worden. Maar ze zouden er wel iets op vinden zei ze. Desnoods geef ik eigen gemaakt eten mee he. (potjes gaan ook niet want daar zit ook allemaal aardappel in) |