![]() |
|
|
||||
|
||||
|
mrs o: kobe is meebeginnen eten van tafel rond die leeftijd en af en toe zijn het hier ook frieten hoor.
nu eet hij ook mee als we naar het frituur gaan. probeer gewoon te zien dat de dag ervoor en de dag erna het groenten zijn die hij heel graag lust en zo genoeg vit. binnen krijgt |
|
|
|||
|
|||
|
ooooooh! ik ben hier ook geraakt en ik vind het zooooooooooooo SUPER dat jullie hierover aan het praten zijn...
"ik ben niet alleen"!! (ik voel dit vaak bij dit forum maar nu eens zo hard) dit is voor mij zo'n heikel punt want ik ben zelf nogal rond en ik zou het zo jammer vinden nu iets te doen bij Helena waardoor ik een verkeerde basis leg ik overdrijf er soms in en moet nog mijn weg vinden maar het besef dat het niet abnormaal is om er zo mee bezig te zijn (jullie zijn in mijn ogen immers allemaal normale - maar o zo lieve - mensen) ben ik iets geruster Helena mocht geen "ploetertaart" op haar verjaardag. En commentaar dat ik daarop kreeg... kunstmatige suiker is het ergste, é, erger dan vetten, je hebt die voor niets nodig, wordt er suf van, ... natuurlijk moeten ze ermee leren omgaan, zo ver ben ik ondertussen dus ook hier mag Helena af en toe eens iets maar wij zeggen stop en houden ons daar dan aan ook al krijst ze dan frisdrank mag ze ook niet, wij dronken dat thuis ook nooit, alleen als er feestjes waren of zo en dat vind ik een prima idee om ook bij mijn kindjes te doen: tijdens de maaltijden is het water punt over onze ouders: ik denk dat die onze kindjes gewoon te graag zien eten... en zij moeten de gevolgen niet dragen, é. Moeilijk, é, maar het is wel iets waar ik erg streng op ben. Ik leerde hier op het forum dat als het op (schoon)ouders aankomt je je "battles" moet kiezen, wel, dit is één van mijn battles
|
|
|
||||
|
||||
|
hey, ik vind dit ook 1 van de moeilijkste punten.
Daan krijgt zeker nog geen frisdrank of andere snoep. Vorige week waren we gaan eten. en ik zag het gebeuren. een tante van mijn vriend was zo een frietje aan het pletten, ze ging Daan gewoon frietjes geven. Ik wou dat gewoon helemaal nog niet. Ze bekeek me dan ook of ik de grootste kindermishandelaar was die er bestond. Bij de dessert wou ze hem dan ook nog creme brulé geven. heb Daan dan maar van haar schoot gehaald en zo ver mogelijk bij haar uit de buurt gehouden. Mijn mama zegt ook dat er nu veel teveel strenge regeltjes zijn voor het opvoeden van kinderen. "Vroeger toen wij klein waren bestond dat allemaal nog niet en wij zijn toch ook groot geworden" dat is haar motto en daardoor vindt ze dat ik Daan meer eten moet geven. Maar het kind is nog geen jaar en weegt nu al 10kg990 en is 81cm. Dus hij heeft echt niets tekort. Ik blijf bij mijn punt maar soms begin ik toch te twijfelen. Daan is nog maar mijn eerste kindje en eigenlijk heb ik nog geen ervaring, dus soms vraag ik me af of ik wel goed bezig ben. Mama zijn, hé xxx |