BabyPlaza Community

Ga terug   BabyPlaza Community > Zwanger Worden > (Nog) Een kindje?

Reageren

Discussietools
Oud 30 August 2010, 15:05
Snoetje Snoetje is offline
Member
Baby

Standaard Re: Eeen tweede kindje

Hoi,

ik lees hier dat er een aantal vrij snel weer aan willen beginnen na de bevalling. maar moest je normaal geen half jaar wachten na een bevalling om terug zwanger te worden, kwestie van uw lichaam de zwangerschap te laten verteren enzo?
of heb ik mij gewoon iets laten wijsmaken?

MK 31/01/2010 - voor altijd in mijn hart

28/03/2010: twijfelachtige zwangerschaptest
31/03/2010: positieve zwangerschapstest
14/04/2010: eerste bezoek gynaecoloog
12/05/2010: tweede bezoek aan gynaecoloog met echo, we hebben het hartje gehoord!
25/05/2010: nekplooi was prima in orde
23/06/2010: alles in orde volgens de gyne
23/07/2010: alles in orde en geslacht is bekend
18/08/2010: volgende controle
Met citaat reageren

Oud 30 August 2010, 15:12
Mieke Mieke is offline
Member
Baby

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L.I.B. Bekijk bericht
En willen jullie nu een jongen of liever terug een meisje. Allé, niet dat we er iets over te zeggen hebben natuurlijk
Nu speelt het eigenlijk geen rol. Ik weet dat je eigenlijk geen voorkeur mag hebben en mag blij zijn als het gezond is maar we wilden alletwee graag als eerste een meisje. En nu zien we eigenlijk alle twee een jongetje wel zitten maar een tweede meisje mag ook :-) Laat de vrouwen maar de bovenhand houden ;-) Nee, nu speelt het eigenlijk echt geen rol.

Met citaat reageren
Oud 30 August 2010, 15:14
Mieke Mieke is offline
Member
Baby

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoetje Bekijk bericht
Hoi,

ik lees hier dat er een aantal vrij snel weer aan willen beginnen na de bevalling. maar moest je normaal geen half jaar wachten na een bevalling om terug zwanger te worden, kwestie van uw lichaam de zwangerschap te laten verteren enzo?
of heb ik mij gewoon iets laten wijsmaken?
Ik denk dat je gewoon zelf moet aanvoelen wat je lichaam je zegt. Binnen 2 weken moet ik naar de gyné en zal wel eens horen wat hij er van vindt. Hij weet la wel dat we ze alle twee snel op elkaar willen laten volgen en daar heeft hij toen toch niks van gezegd.

Met citaat reageren
Oud 30 August 2010, 16:47
L.I.B.'s schermafbeelding
L.I.B. L.I.B. is offline
Member
Baby

Hey Snoetje, mijn gyné zei dat ook tegen mij. Maar ik denk niet dat het echt kwaad kan? Volgende week moet ik op controle, zal het is vragen.

Maar als er medisch geen rede is, dan zie ik niet waarom we moeten wachten. We willen dat onze kindjes iets aan elkaar hebben. Tussen mijn zus en mij is 2.5 jaar verschil en wij deden niks met elkaar. Ah nee, iemand van bv het 6de leerjaar, dat speelt toch niet met iemand van het 4de?

Met citaat reageren
Oud 30 August 2010, 20:54
lotjen's schermafbeelding
lotjen lotjen is offline
Privileged Member
Kleuter

Mijn gyne heeft daar ook nx van gezegd toen ik na 3 maanden binnenkwam,en vertelde dat ik terug zwanger was. Zijn antwoord erop was zelfs; "Awel das goed é!".
Dienen dacht waarschijnlijk aan zn portemonnee

Tis idd wel zalig zo 2 kort op elkaar,als grote zus hier een kusje aan kleine broer geeft,zo cute! En ze zijn nog zo jong,en toch al compleet gefascineerd door elkaar,als ik eten wil klaarmaken ofzo,dan zet ik Hanne in haar park,en Lowie ervoor in zn relax,en dan zitten ze heel de tijd met elkaar bezig,goddelijk!

Met citaat reageren
Oud 31 August 2010, 08:46
Petatje Petatje is offline
Member
Baby

ik zou er ook snel terug aan willen beginnen. nu al bijvoorbeeld maar ja,met keizersnede wacht ik liever toch nog ff. Plus al dat vet dat ik nog heb haha als ik dan van de tweede bevallen ben,ben ik nen olifant

Succes in ieder geval aan diegene die aan een tweede beginnen

7/6/2010 4kg090 en 51 cm bij de geboorte
26/8/2010 5kg255 en 61 cm

Met citaat reageren
Oud 31 August 2010, 08:55
tiger tiger is offline
Privileged Member
Kleuter

Wij moesten 6 maanden wachten na de keizersnede. Jarne wordt volgende week 6 maand, dus wij hebben groen licht :-)
En alhoewel het al heel fel kriebelt voor een tweede ga ik mijn lichaam toch nog wat rust geven, vooral met in het achterhoofd hoe ziek ik ben geweest tijdens heel de zwangerschap van jarne.

Met citaat reageren
Oud 1 September 2010, 09:21
Little Bee Little Bee is offline
Member
Baby

Moest je maar 6 maanden wachten Tiger? Ik dacht dat we een jaar moesten wachten? Allesins, bij ons zal het nog niet voor direct zijn... Het zou me allemaal te druk worden voor het moment. Hoe lang zou je nog wachten?

Met citaat reageren
Oud 1 September 2010, 14:28
ka80's schermafbeelding
ka80 ka80 is offline
Privileged Member
Kleuter

Hey!! Goh seg, allemaal zo snel op elkaar! Is inderdaad wel leuk voor de kindjes dat ze zo weinig leeftijdsverschil hebben. Ik ben er toch nog steeds niet klaar voor, maar dat zal nog wel komen. Nolan is héél veel ziek (nu wééral een bronchite met oorontsteking) mag er niet aan denken om continu twee zo'n zieke kindjes te hebben!! Mijn zus en ik schelen iets meer dan 2 jaar en ik vond het altijd heel leuk om met mijn zus te spelen hoor, zelfs toen ik in het zesde leerjaar zat en zij in het vierde!
Oud 2 September 2010, 09:14
tiger tiger is offline
Privileged Member
Kleuter

@ Little Bee: Ik heb al van veel vriendinnen gehoord dat ze 1 jaar moesten wachten na hun keizersnede, maar mijn gyne zei dat recente studies hadden aangetoond dat 6 maanden genoeg was.
Ik ken zelfs iemand die 2 kindjes heeft die net 12 maanden schelen, allebei met keizersnede geboren. En zij heeft toch nergens last van gehad.

Hoe het er nu voor staat denk ik dat wij begin 2011 de natuur opnieuw zijn gang gaan laten gaan. Maar dat zal denk ik wel afhangen van hoe makkelijk alles nog gaat met Jarne, of ik nieuw werk vind, hoe ik me fysiek voel, ...

Met citaat reageren
Reageren

Discussietools

Regels voor berichten